Tisdagsthrowback

Idag är det tisdag för er som missat det och jag har bara varit hemma. Jag har klippt gräset, chillat och ritat. Tog en tupplur också, älskar tupplurar.
När jag ritar så använder jag min gamla skoldator då jag inte kan använda Paintool SAI på macen. Går finfint förutom att färgerna inte är bra på skoldatorn, så när jag sedan för över bilden till macen för att behandla den lite i photoshop så ser färgerna helt annorlunda ut. Tycker verkligen att företaget som har SAI borde fixa så att man kan ha det på mac också :( Min goa lilla ritplatta har jag haft i hela 8 år nu faktiskt, gamla bettan. Kommer ihåg när jag fick den, var helt lyrisk. Innan hade jag bara ritat med datamusen och ni som provat på det vet ju att det inte precis är någon höjdare, men det gick. 
Sitter och kollar igenom gamla bilder nu och alltså åh, blir sentimental. För er som inte vet det så hade jag en youtubekanal vid namn ElsaoSuris när jag var yngre som jag levde för. Filmade när jag ritade, redigerade, la till musik och laddade upp det hela på youtube. Jag var verkligen urusel och skrev med jättedålig engelska, men har minsann lyckats skrapa ihop 10,000 views på en av dom haha.
Denhär godingen ritade jag när jag var 11 eller 12 hahahahah. Kommer ihåg att jag verkligen var jättenöjd och ville visa den för alla.
Denhär är från 2009 så dår var jag alltså 13 tror jag. Hittade på en karaktär som hade regnbågshår och enorma huggtänder, väldigt sofistikerat.
Samma karaktär ett år senare, fast denna gång utan hår. Exakt hur den skulle se ut var inte så viktigt tydligen.
 
Hundar var grejen på den tiden som ni ser, det var i princip det enda jag ritade under 4 års tid. Dom fick gärna vara rosa eller blå och ha hattar på sig eftersom jag tog min inspiration från spelet Hundparken som fanns på SVT på den tiden. Man var en liten pixelhund som kunde bajsa, gräva efter ben och ha på sig hattar, mycket spännande.