Födelsedag

Idag är en riktig jävla skitdag, för idag flyttade Lukas till pruppkalmar. Har spenderat hela dagen med att ligga i min en pöl av mina egna tårar och proppat i mig chips och choklad, har haft migrän också :( Har tyckt utomordentligt synd om mig själv som lämnas hemma i tråkbollnäs med migrän medan min pojkvän åker ut på äventyr i spännande världen. Efter några timmar i detta sorgliga tillstånd kollade jag på en feelgood-film och bestämde mig för att ta tag i livet lite. Eller ja, vet inte om ett blogginlägg räknas som att ta tag i livet, men det får iallafall mig att tänka på annat än att min pojkvän numera bor 70 mil ifrån mig. 
 
Om bara någon vecka fyller jag år, 6 september är den stora dagen. I år fyller jag något så stort och läskigt som 20. Det känns som att jag nu borde ha koll på saker och ting, känna mig själv, vara självständig osv. Känns tyvärr som att jag inte kan pricka av någon av dessa punkter; jag har ingen aning om något alls. Jaja, den 6e september är iallafall något så tråkigt som en tisdag och de enda som kommer vara hemma är jag och pappsen. Blöh. Tänker dock låtsas som att jag fyller år lördagen innan då jag ska fira tillsammans med kompisar. Längtar efter att ha ett roligt födelsedagsfirande, det är något som tyvärr inte hänt så ofta i mitt inte så långa liv. Nu när jag ändå tycker sådär synd om mig själv så kan jag berätta att jag sen sjuan har haft typ två bra födelsedagsfiranden. Jag ser alltid fram emot att fylla år men blir alltid besviken för det händer aldrig något kul. Men i år ska jag omringa mig själv med fina kompisar och ha en skitsnygg outfit och dansa loss. På själva dagen jag faktiskt fyller år får jag väl bara mysa hemma med pappsen, och det låter ju faktiskt inte så illa det heller.
 
Nu vet jag i princip vad jag kommer få i present då jag varit ganska bestämd med vad jag önskat mig, men jag tänkte ändå visa lite grejer som står på drömönskelistan.
 
Dessa godingar från Adidas i modellen Gazelle. Älskar denna modell och är tokkär i färgen. Väldigt sugen på att köpa i present åt mig själv faktiskt, men tror jag låter bli då de kostar mer än vanligt. Tror de är del av ev specialkollektion eller något liknande? 
Älskar runda speglar, stora som små. Tycker det är syperfint när dom hänger i läderband också. Drömmen hade varit en gigantisk rund spegel från Svenskt tenn som jag tyvärr inte kan hitta några bilder på. 
Träningskläder är något jag har alldeles för lite av då jag tycker det är tråkigt att spendera pengar på sånt. De träningskläder jag gillar kommer också oftast från lite dyrare märken som Nike och Adidas, och då kan man ju bara köpa typ ett par byxor så är pengarna slut. Kläderna på bilden är från Nike och väskan och kepsen är från weekday. Tycker speciellt om sportbhn och påsväskan, skulle kunna gå runt endast i dom två och vara nöjd med min outfit.
 
Utöver detta skulle jag också kunna tänka mig en Tesla om nån är sugen på att ge mig en present som kan jämföras med de Kylie Jenner brukar få. Fatta att få en bil i present? Skulle smälla av. Skulle dock kanske inte vara optimalt att ge just mig en bil då jag inte har något körtkort.