Skola och envis hals

Igår, torsdag, och idag har jag varit duktig och gått till skolan trots viruset som för tillfället bor i min kropp. Har dock inte blivit mottagen med pompa och ståt utan folk beter sig snarare lite som att jag har rabies. Chilla allihopa. De två dagar jag har haft i skolan har varit väldigt chill, vilket passade bra då jag inte har så mycket ork. Jag har haft bild (där jag fick sitta i ett separat rum för att inte smitta någon :c), psykologi, kenyamöte samt en samhällslektion. Idag gick jag hem på lunchen så jag missade sista lektionen, men den var väldigt kort så jag tror inte att jag missade något.
 
Jag mår fortfarande inte på värsta viset, men jag får ondare i halsen för var dag som går. Mina väldigt svullna halsmandlar och smärtan i halsen gör det svårt att äta, dricka och sova. Är dock envis och vägrar leva på endast flytande föda, så jag har ätit både knäckebröd och skorpor. Är redan himla trött på detta halsont, det får gärna gå över snarast.  
Ungefär såhär känner jag.
 
I helgen ska vi åka till Örebro och Kumla för att hälsa på släkt samt min bror som nyligen flyttat dit. Jag håller tummarna på att min hals inte tar livet av mig och att febern inte attackerar medan vi är där. Jag fyller ju faktiskt år på söndag, så då tycker jag nog allt att jag borde få vara hyfsat frisk även om stor del av dagen kommer spenderas i en bil.
Pls have mercy, körtelfeber.