On va à France

Idag är det söndag, men denna söndag är inte en vanlig söndag. Idag är det sommarlov, och idag är även min sista dag hemma i Sverige. Inatt bär det av mot Arlanda, och klockan 6.55 går flyget. Jag har inte riktigt fattat än att jag ska åka, det känns som om det fortfarande är flera månader kvar tills det är dags. Jag har ingen aning om vad jag ska förvänta mig av min månadslånga vistelse i Frankrike; jag tänker mig baugetter och croissants typ.
Jag kommer bo och arbeta på ett vandrarhem som ligger på vid Frankrikes nordvästra kust, och de sista dagarna kommer att spenderas i Paris.
Jag kommer bo 3 meter från havet och vädret ser ut att vara super, så detta kommer nog inte bli så tokigt.
Enda minuset är väl att behöva vara ifrån Lukas, men som tur är finns det ju skype, imessage, facebook och allt vad det nu är. Lite skillnad var det när mamma var i Australien i 7 månader, och hon och pappa höll kontakten genom brev.