Blå himmel

 Bild som togs från vårt köksfönster för 10 minuter sen.
Idag har vi haft vår första jobbdag. Kl 7.30 steg vi upp i ett iskallt rum, ville sätta på mig en vinterjacka men nån sån har jag förstås inte med mig. Vid 8 gick vi ut och åt frukost i matsalen med alla gäster. Frukosten var.. inte god. Cornflakes med vattenmjölk, typ. Som tur är har vi tillgång till kylskåp, så lite senare idag ska vi iväg och köpa lite yoghurt och andra nödvändigheter.

Efter vi ätit så diskade vi, torkade bord, städade ett kök, vek tvätt, väntade på tvätt, och städade några rum. Idag jobbade vi bara 9-12.30, så efter det gjorde vi lunch. Vi hade trott att vi skulle jobba 8-16 på vardagarna, men schemat ser inte alls ut så. Vissa dagar är vi lediga, vissa dagar jobbar vi bara på kvällen, vissa dagar jobbar vi bara på morgonen o.s.v. Jag har inget alls emot detta, tycker det låter nice med lite variation.

Just nu är vi lite trötta, men senare ska vi ut och utforska staden!

mormor

Blå blå himmel,så härligt och utsikten kan ni inte klaga på antar jag. Synd bara att det är kallt i lägenheten men det blir säkert varmare allt eftersom,annars får ni kanske be om att få låna filtar.
Bra att ni inte behöver jobba hela dagarna och får möjlighet att utforska platsen. Skall bli kul att få se mer därifrån!
Det blir nog en trevlig och lärorik månad tror och hoppas jag!
kramisar/mormor


Svar: Vi hade ett till par filtar, så inatt sov vi med dom också :)Kram!
None None