F-f-f-fredag

Tre bilder från gårdagen. Jag jobbade, handlade, ritade, och tog en springtur. Det enda jag kommer sakna när jag åker hem härifrån är havet. Det är så härligt att kolla ut genom fönstret och bara se blått så långt ögat når.
 
Idag har jag jobbat, 7.45-11.30. Jag fick bl.a. i uppgift att kratta löv och jord på innergården, och sedan lägga allt i komposten. Det blåste en hel del så löven ville inte alls ligga kvar i sina högar och all jord blåste in i mina ögon. En Elsa som var väldigt trött efter ännu en natt med dålig sömn ville helst sparka på alla löv och sen gråta lite, som man gjorde när man var liten liksom. Men sånt får man helst inte hålla på med när man är 18 och närmar sig 19, så jag nöjde mig med att bara tänka arga tankar om löven istället. Det hjälpte litegrann.
 
Det är fredag kväll och nästan alla jag känner ska ut på samma grej ikväll, jag är avundsjuk till 1000. Men det är bara 10 (!!) dagar kvar tills jag åker hem, kämpakämpa. Värt att nämna är att det är ännu färre dagar kvar till Paris, nämligen ynka 8. Paris är nog värd 100 utekvällar i lilla Bollnäs. Men kvar till storstaden är en helg, 10 st jobbpass samt två dagars ledighet. Just denna helg kommer jag beta av 4 pass, så mycket tid till annat kommer inte att finnas. Kanske lite strandhäng om vädret tillåter.
 
 
mormor

Hej fina,söta Elsa!
Man får visst gråta åldern spelar ingen roll!
Vet att du skypade med din far i kväll samtidigt som jag pratade med Alice.
Vi har ju värmebölja här också nu i alla fall några dagar.Det är inte en dag för tidigt men det är tur att det finns skugga att vistas i.
Skönt att du snart finns med oss igen!!!1
Kraaaaaaaaaaaamar/mormor

Svar: Jag hoppas att vädret håller i sig när jag kommit hem :)Kram
None None