Börja om igen

Jag ska börja blogga igen, japp, så blir det. Jag har nu haft ett uppehåll på nästan ett år och nån gång får det väl räcka. Ett tag kände jag att jag fått nog av bloggandet, att det var slut på riktigt efter att jag från och till dokumenterat mina dagar sen tidiga tonåren, men icke. Här är jag, tillbaka! 
Jag har några anledningar till att jag bestämt mig för att göra en comeback. Min kära pojkvän ska ta sitt pick och pack och flytta till Kalmar. Att åka tåg till kalmar tar sisådär 7 timmar och 40 minuter och kostar närmare 800 riksdaler, och det är om man hittar en bra biljett. Eftersom jag nu inte kommer ha en person att spendera all min vakna tid med måste jag ju ha något annat att göra och att driva en blogg kändes som en bra ersättning för den uteblivna mänskliga kontakten. Sen är det så att jag älskar att dela med mig; ta bilder och lägga upp dom på instagram, visa ett roligt filmklipp för någon, skicka en bra låt till en bra person. En blogg är ju till för att dela med sig av saker = perfekt för mig. Till sist så är det så att jag antagligen vill plugga design eller något åt det hållet i min framtid. En blogg känns bra att ha då på något sätt. Jag ser framför mig att jag blir inspirerad till att ta coola bilder och göra fräna collage, nu när man faktiskt har något att göra utav dom. Spelar ingen roll om någon kollar eller inte, tanken på att få ladda upp dom istället för att bara låta dom ligga orörda för alltid på datorn känns bra. Om jag nu helt plötsligt transformeras till världens mest kreativa person i och med återföreningen med bloggen återstår att se.
 
Eftersom jag varit borta härifrån så länge känns det lämpligt med en liten presentation. Jag heter Elsa Ringvall, är 19 år och bor i Bollnäs. Jag fyller dock 20 år om bara tre veckor och att lämna tonåren känns läskigare än den läskigaste skräckfilmen jag sett (The Conjuring för er som undrar). Jag är en nybakad student och har spenderat min sommar med att dega och resa. Nu är det dock slut med degningen och jag har precis börjat jobba på Sibylla som trevligt nog ligger på andra sidan gatan. Tar typ 30 sekunder att gå dit.
Hur jag är som person har jag faktiskt ingen riktig koll på. Är nog lite högljudd och lite för bra på att skratta åt mina egna skämt. Är bra på att ge komplinger också, speciellt när jag är lite full. Jag, liksom många andra av min generation, är skamlöst förälskad i smink och kläder. Älskar känslan av att ha alldeles för mycket highlighter i ansiktet och nya kläder på kroppen. Skulle vilja skriva att jag gillar att rita, men vet inte om man får skriva det när man ritar typ en gång vartannat kvartal. När jag var liten ritade jag nonstop och levde för pennor och papper, motsatsen mot nuvarande Elsa alltså. Ska dock försöka bli lite mer som mitt 14-åriga jag och börja rita massor igen.
 
Ska förövrigt ändra/anpassa headern bara så att alla vet! Ni får inte gå och tro att jag är okej med svindålig upplösning.
Emms

Asså jaaaaaaa är så glad att du är tillbaka !!!!!

Svar: <3333
None None