Dåliga nyheter

Efter att ha varit hemma med migrän och illamående måndag och tisdag var tanken på att gå till skolan ganska nice. Hade mucho ont i halsen igår och då det var värre imorse tänkte jag ta mig en titt på mina halsmandlar. Synen jag möttes av var inte så nice, jag fick panik och antog direkt att jag fått cancer eller något dylikt. Efter en snabb googling lugnades jag dock då google överallt konstaterade att jag hade halsfluss och att jag borde uppsöka läkare och få pencillin. Jag gjorde som jag blivit tillsagt av kära internet och bokade tid och åkte iväg till sjukhuset. Doktorn petade inte så oförsiktigt på mina halsmandlar och tog ett prov som visade att jag inte hade halsfluss. Istället för att ge mig pencillin stack dom mig i fingret, tog lite blod och meddelade att jag hade körtelfeber. Efter det åkte jag hem och tyckte otroligt synd om mig själv och Lukas (som mycket möjligen blivit smittad av mig).
Har läst på en massa om körtelfeber och har skrämt upp mig själv rejält sen dess, överallt skriver folk att körtelfeber är "så jävla hemskt" och att de "gick ner 17 kg" eftersom dom knappt kunde äta. Förväntar mig 40 graders feber och smärta i hela kroppen samt en påtvingad diet av typ vatten nu. Hittills har jag bara bajsmegaont i halsen och har svårigheter att svälja osv, så håller tummarna på att jag inte får den värsta typen av körtelfeber. Känner mig ca 0% sugen på att stanna hemma från skolan i flera veckor samt vara trött i ca ett år.
 
Så aa, det var dagens dåliga nyheter från Elsa Inte Så Nöjd Ringvall.
 
 
mormor

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ tråkigt Elsa!! Hoppas att det inte blir på värsta viset och att du orkar med skolan.
Jag, har också varit in på nätet och läst om detta "puss-sjukan" som det också kallas.Det är tydligen viktigt att inte träna och trötta ut kroppen utan ta det lugnt.!!
Du kommer att fixa detta!!
Ni ,du och Lukas får väl hålla till godo med att kramas så länge, inte så lätt förståss!!
Vill gärna veta vad du önskar dig för något när du fyller år?
Tusen kramar/mormor

Svar: Det hoppas jag också! Jag ska se till att ta det lugnt :)Kram!
None None