Major Lazer

På lördagsmorgonen vaknade jag inte av mitt alarm som ställts på 6.30, utan istället vaknade jag och Lukas av att hans mamma kom och knackade på dörren för att kolla om vi var uppe. Min mobil ville inte att jag skulle åka iväg till Stockholm helt enkelt :( Resten av resan gick iallafall bra och vi kom fram till Stockholm en stund efter 11. När vi kommit fram drog vi först till Gallerian, men märkte att vi var hungriga och då började vi leta efter ett matställe. Lukas var sugen på burgare, så jag föreslog Flippin Burger's (jag läser bloggen foodstories.devote.se, burgartips all over). Vi kom dit närmare ett och behövde bara köa en liten kortis innan vi fick bord. 
 
Det fick bli Lukas dubbelburgare på bild eftersom min såg så liten och ful ut haha. Det var väldigt gott, men det fanns inte speciellt mycket att välja på (vilket iförsig väl är deras grej). Jag tog en enkel cheeseburgare, och då är det bara kött, bröd och ost. Blev ingen smakexplosion direkt, men ändå en väldigt bra burgare.
Efter att ha gått runt i 1000 affärer stannade vi och fikade lite och hamnade i matkoma. Världens godaste brownie och en kanske inte världens godaste men ändå väldigt god vaniljmuffin. Efter fikat tog vi Stockholms kommunaltraffik hem till vänner till Lukas familj som lät oss sova där en natt. Mycket snällt! Måste också nämna att jag hatar Stockholms kortsystem till trafiken. Sämsta systemet ever, så himla dumt för alla som inte bor i Stockholm. Efter att ha ätit, vilat och fräschat upp oss lite drog vi iväg till Annexet för att äntligen gå på Major Lazer!
Efter att ha köat i 2 år för att släppas in och sedan för att lämna in jackorna i garderoben blev det ännu mer väntan innan det var dags. Innan de började spela var det två förband, en snubbe som hette Snakenånting och sen Elliphant. Första snubben var ganska meh, men Elliphant var superbra. Efter 22 nångång började äntligen Major Lazer spela och livet ägde. Tog bara två superdåliga bilder och spelade in några korta videor, men jaja. Får försöka förmedla genom ord hur bra de var. Jag hade migrän under hela konserten men dansade, hoppade, slängde med armarna och skrek ändå som om livet stod på spel. Det var så himla häftigt att höra deras musik live, känna basen dunka i bröstet. Jag trodde att dom bara skulle köra sina låtar och typ bara stå på scenen och digga, men hela konserten var som en enda mix av deras egna låtar + några andra, och det hände massor uppe på scenen mest hela tiden. Bl.a. hoppade Diplo ut i publiken i en såndär gigantiskt uppblåst boll, under en del uppmanades alla att ta av sig sina tröjor och svinga dom i luften och det var coola animationer i bakgrunden mest helatiden. Aaah, ville aldrig att det skulle ta slut. Enda sättet det hade kunnat vara bättre på var om jag inte hade haft migrän som låg och malde hela tiden. 
När det var över och alla skulle ta sig ut blev det kaos, hundratals supersvettiga kroppar som alla försökte ta sig ut på samma gång. Men tillslut tog vi oss hem iallafall, och vid dråsade vi i säng helt utmattade.
 
På söndagen kom vi iväg senare än planerat, bl.a. på grund av att jag fortfarande hade migrän. Efter två brustabletter mådde jag dock bra igen, god bless brustabletter. På söndagen hade vi egentligen tänkt gå runt i affärer också, men den mesta tiden gick åt till att leta ett ställe att äta lunch på haha.
Efter att ha gått fram och tillbaka mellan Gamla stan och Drottninggatan slutade det med att vi åt lunch på Taco bar i Gamla stan. Mkt gott. Efter det gick vi en snabbis på Science fictionbokhandeln innan vi gick och köpte godis och hot wings på Max. Jag och Lukas hade cravings av olika slag. Sen var det dags att sätta sig på bussen och åka hem till lilla Bollan igen. 
 
Väldigt trevlig tur till Stockholm med världens bästa konsert, lite tråkigt bara att varken jag eller Lukas har någon koll på Stockholm. Hade varit trevligt med lite mindre "Går vi rätt nu?" "Kolla google" "Men asså vart ska vi äta?", och lite mer "Ey du jag vet ett mysigt ställe vi kan gå till" och "Ingen fara, jag har koll". Har alltså kommit fram till slutsatsen att vi borde åka till Stockholm lite oftare.
Jag var för övrigt mycket ekonomiskt under vår vistelse, köpte inget utöver mat och godis. Var sugen på att köpa en tröja och ett par jeans, men Lukas var där och hjälpte mig stå emot frestelsen. Måste spara pengar som attan om jag ska ha råd att åka till Indonesien hehe.
 
mormor

En trevlig och intensiv helg som det låter.
Inte för att jag förstår hur man kan hålla igång så
när man har migrän,men du är ju ung och så var det ju något ni verkligen sett fram emot.
kramar i massor
mormor

Svar: kram!
None None