31 frågor

1. Var är din mobiltelefon? 

Den ligger på sängen alldeles bredvid mig. Den byts förhoppningsvis snart ut mot en uppgraderad version, hoppas!

2. Var är din andra hälft? 
Min andra hälft befinner sig för tillfället på jobbet. Vill att han ska komma hem hit så att jag får krama om honom :(

3. Ditt hår? 

Ganska långt, men inte så långt som jag vill ha det. Urtvättad färg och solblekning har lett till att mitt hår de senaste månaderna övergått i en ombre. Hade tänkt färga till en sån, men naturen var snäll nog att fixa det ändå. Tur det, mina toppar hade inte klarat av en blekning.

4. Ditt humör? 

Mitt humör idag har varit super, har sjungt falskt hela dagen och haft massor av energi. Idag är första dagen på 100 år som jag gått en hel långdag i skolan, bra jobbat Elsa. Mådde dock inte jättebra de sista två timmarna, blev väldigt trött och kände mig lite snurrig. Just nu är mitt humör typ bara neutralt, känner inget speciellt liksom.

5. Din dagsplan? 

Stor del av dagen är redan genomförd och resten av dagen kommer väl inte innehålla några superspännande aktiviteter. Jag ska plugga, äta middag (åt när jag höll på att skriva listan hehe) duscha, mysa med Lukas. Ska försöka hinna klart med en uppgift så att jag kan rita lite också.

6. Det bästa du vet? 

 Choklad!!!! Jag och choklad är som ler och långhalm, ingen Elsa utan choklad. Förutom choklad ligger resor högt upp på listan. Har absolut ingenting emot att shoppa heller. Älskar också en riktigt bra utekväll när man hänger med kompisar, dansar till bra musik och går på max och äter strips med cheesedipp.

7. Din dröm i natt? 

Drömmer så himla mycket just nu, men kommer faktiskt inte ihåg vad jag drömde inatt. För några veckor sen drömde jag iallafall att det var julafton, fast samtidigt var det dagen innan julafton. Det kom en flodvåg i vardagsrummet och hela familjen hoppade in i den med tomtebloss och dansade samtidigt som det spelades mexikansk musik och jag hade panik för vi hade glömt att baka lussebullar och jag öppnade Edvins present istället för min egen. Det hände massa mer grejer, men inlägget skulle bli alldeles för långt om jag berättade om hela. Den drömmen var iallafall så jobbig! Var ledsen när jag vaknade, tänk att glömma bort att baka lussebullar till jul!! Inte okej.

8. Ditt livsmål? 

Får panik när någon frågar vad jag vill göra i framtiden; jag har ingen aning. Men mina mål i livet är väl att ha ett nice liv helt enkelt. Fint hus, roligt och bra jobb, mysfamilj, glädje, kärlek och sånt. Jag vill vara nöjd med livet och mig själv.

9. Rummet du är i? 

 Mitt eget rum. Ganska fint när det är städat, vilket det inte är nu. Hatar när mitt rum är ostädat, men eftersom vi är två som stökar till blir det kaos två sekunder efter jag städat.

10. Din hobby? 

 Nu när jag har haft körtelfeber har min största hobby varit att ligga och göra ingenting i sängen typ. Som frisk gillar jag att träna, rita, lyssna på musik, scrolla igenom tumblr. Bloggen har väl varit en hobby, men det har glidit ifrån lite på senaste tiden. 

11. Din skräck?
Jag är rädd för massor av grejer, klarar verkligen inte av läskiga filmer. Superrädd för spöken, zombies, demoner och sånnadär grejer som inte ens finns. Extra rädd för speglar som är besatta av demoner!!!! Också väldigt rädd för att bli ensam i livet och dö olycklig. 

12. Var vill du vara om sex år?
 Om sex år är jag 25. När jag är 25 hoppas jag att jag har kommit på vad jag vill göra i livet, och att jag har en nice utbildning. Skulle inte vara helt fel att bo i en trevlig stad, ha ett trevligt jobb och ett trevligt boende. Hoppas också att jag inte fått några rynkor, vill vara forever young.

13. Var var du igår kväll?
Igår kväll var jag hemma hos Lukas. Jag sov en sväng, vi kollade på film en sväng, gjorde ingenting en sväng. Jag var megasuperjättetrött hela dagen igår.

14. Vad är du inte? 

Finns massor av saker jag inte är. Jag är inte klättringsproffs till exempel, även om det hade varit supercoolt. Men eeh jag är speciellt studiemotiverad just nu. Ärligt talad är jag inte speciellt motiverad på någon front alls, jag bara är liksom. Hoppas det går över snart, älskar att vara motiverad till att göra saker.

15. En sak du önskar dig?
Finns massor av saker jag önskar mig här i livet. Ett underklädesset från Calvin Klein (ni vet detdär som alla har eller vill ha) hade inte suttit helt fel. Önskar mig även superbra ljus på rummet, faktiskt näst intill omöjligt att sminka sig på mornarna nu när tiden för konstant mörker närmar sig. 

16. Var växte du upp? 

Born and raised in Stockholm yo. Närå, men jag är faktiskt född i Stockholm. Vi bodde i Djursholm i ungefär ett år, sen flyttade vi till lilla Bollnäs där jag levt de andra 18 åren (förutom när jag drog en sväng till Sydkorea det vill säga).

17. Det senaste du gjorde?

Innan jag började på denhär listan skrev jag på en omöjlighetsuppgift. Kallar den så för att ingen fattar vad man ska göra, minst av alla jag. Får spader och vill kasta datorn ut genom fönstret.

18. Dina kläder? 

Just nu har jag mjukisbyxor, Lukas t-shirt, en hoodie och sockar. En filt över det som pricken över i. Mitt rum är omänskligt kallt. Annars är min klädstil ganska simpel. Gillar enfärgat och högmidjade byxor, använder oftast magtröjor eller nån snygg sweatshirt.

19. Din tv?
Har ingen. Jag kollar nästan aldrig på tv, så har absolut inget behov av en.
 
20. Ditt/dina husdjur?

 Har inget husdjur för tillfället, men senaste gången jag hade ett var när jag hade mitt marsvin Åke. Åke var en go och glad tjej som tyvärr dog av lunginflammation 2011 :(

21. Din dator? 

 Har faktiskt två! Mina bebisar. Skoldatorn är min bebis eftersom jag kan använda Paintool SAI på den. Min Macbook Air är min bebis för den är snygg och lätt och bästast, plus att på den har jag mina förnödenheter som bilder, Photoshop och Illustrator.

22. Din bästa ägodel? 

Hm, svår fråga. Mina datorer kanske? Hehe.

23. Saknar någon? 

Jag saknar utbytisarna så mycket att det gör ont ibland, speciellt Hannah och Emily. Varför ska dom bo så långt bort? Vill kunna ha glassdejter med Emily varje dag och vill kunna sova hos Hannah och laga pannkakor till frukost varje helg.

24. Din bil? 

 Jag har varken bil eller körtkort (skjuter upp det så det står härliga till)

25. Något du inte har på dig? 

 Vad som helst i scubamaterial eller en jeanskjol. Vägrar också ha på mig sånnadär hästhovskor som mamma har som va poppis för ett par år sen.

26. Favoritaffär? 

 Kanske Åhlens? Dom har skitsnygg inredning och snygga kläder, utöver det har dom också typ allt annat man behöver. Böcker, smink, hudvårdsprodukter osv. Annars är det nog bikbok eller HM. Hittar alltid alldeles för mycket grejer jag vill ha på dom butikerna. 

27. Din sommar? 

 Jobbjobbjobb och jobb. Var i Frankrike i en månad men jobbade ju där också, plus att jag längtade hem som satan. Hemma i Sverige badade jag typ 2 gånger och åt alldeles för lite glass. Inte precis idealsommaren om vi säger så.

28. Älskar någon? 
 Min one and only Lukas. Älskar honom massor.

29. Favoritfärg? 

Grått, svart eller vitt. Beige är också himla fint. Turkost också. 

30. När skrattade du senast? 

Idag på föreläsningen vi hade i skolan. Superbra var den! 

31. När grät du senast? 

Kanske igår? Eller i lördags. Gråter för allt och ingenting.

Anonym

Ja du härliga Elsa, du kan få en att både le och skratta!
Var kommer alla frågor ifrån?
kramar /mormor

Svar: Jag hittade dom på en annan blogg :)
None None

ur bro

ey dude, jag snor den här pga har tråkigt :')))

Svar: sno på bara brur
None None