Resor

Jag älskar att resa och är väldigt lyckligt lottad som har en familj som reser mycket. På senaste år har det blivit extra mycker resande då jag bland annat varit på utbytesår och även har fått möjligheter att resa genom skolan. Problemet med resande är ju att man aldrig får nog när man fått smak på det. Egentligen skulle jag vilja besöka världens alla länder minst en gång, men här kommer istället en lite kortare lista på platser jag gärna skulle besöka inom de närmaste åren.
 
Japan
 Ändå sen jag var 13 och var störtförtjust i Japans populärkultur har Japan, och främst Tokyo, varit ett drömresemål. Vill äta mig mätt på ramen, se körsbärsträden gå i blom och spana in coola outfits i Harajuku. Om jag får chansen skulle jag kunna tänka mig att åka på en utbytestermin hit. Vill man ha det extra drömmigt så skulle jag gärna kombinera en resa till Tokyo med en avstickare till Okinawa; Japans paradisö.
 
 Island
Ok, ärligt, vem vill inte åka till Island egentligen? Naturen är ju helt sjukt fin och ser knappt ut att kunna vara på riktigt. Om jag skulle vara proffsfotograf av något slag skulle jag vilja ta alla mina bilder här, är ju perfekt bakgrund till allt. Bröllop, mode, bilar, vadsomhelst.
På min resa till Island skulle jag bada i varma källor och rida på islandshästar, helst skulle jag vilja vara med på en tur där man rider i flera dagar. Finns verkligen inget mysigare än att vara ute och rida i naturen, och tänk var extra mysigt det skulle vara om man red på en fluffboll till islandshäst?
 
 
New York
Ännu ett ställe jag skulle kunna tänka mig att dra på en utbytestermin till. Det stora Äpplet, staden alla drömmer om. Här vill jag shoppa, dansa nätterna långa och framförallt ätaaaa. Matscenen i New York är ju rena rama paradiset, finns det ens något matväg som man inte kan få tag på i denna stad? Jag vill käka burgare på Shake Shack och sedan gå upp till mitt (ickeexisterande) penthouse och bara njuta.
 
Zhangjiajie National Forest Park
Jag tror det var här delar av Avatar (ni vet filmen med blå och snygga aliens?) spelades in. Denna plats måste ju vara ett av jordens coolaste ställen, liksom berg så smala och långa att det ser ut som att dom svävar? 
Hit vill jag åka för att trötta ut benen rejält under en lång vandring och sen mötas av en svincool utsikt. För mig känns dethär som det perfekta stället om man vill hitta typ harmoni eller något. Tänker mig att det skulle va väldigt lugnande att gå runt där bland alla dimmiga pelarberg.