Recap

Tjolahopp hej hallå! 
 
Var ett tag sen jag bloggade nu (känns som att jag skriver det i varje inlägg nuförtiden..). På senaste tiden har jag känt att bloggningen mer och mer blivit ett måste istället för en rolig grej. Men kan väl iallafall ge er en liten sammanfattning av mitt livs senaste händelser eftersom det har varit några gullungar som tjatat lite om att jag ska blogga igen. 
 
Jag har fortfarande körtelfeber, not så nice. Går mest halvdagar i skolan och dagarna jag mår sämre stannar jag hemma helt. Känns som att jag har hur mycket skoljobb som helst och jag ligger efter med ca allt. Utöver det har jag 1000 andra saker som behöver göras (okej överdrift men är en del grejer). Har panik ungefär varje vaken sekund.
I mitt senaste inlägg nämnde jag att vi skulle åka till Örebro för att hälsa på min brur. Vi shoppade, åt god mat, kollade på fotboll (eller ja, min familj kollade på fotboll medan jag surade) och hälsade på farmor och farfar. På lördagslunchen åt vi i saluhallen på Sen Street Kitchen och jag och mamma delade på 4 små rätter. Friterade och ångkokta dumplings, friterad ingefärstofu och vårrullar. Dog och vaknade i mathimlen, så jädrans gott.
Hittade en tröja + ett par jeans jag ville ha på H&M, men valde att vara ekonomisk och köpte bara tröjan. (Var dock not så ekonomisk i söndags då jag köpte mig ett par jeans ändå)
Jag har fyllt år också, hela 19 år. Blev inte så jättemycket firande eftersom vi var i Örebro och jag har bajsfebern, utan tårta med mormor och morfar är vad det blev. Men tårta sitter ju aldrig fel, faktiskt.
Av min fina pojkvän fick jag ett set från Faber Castell. Älskar dommmmm. Har bara använt dom en gång hittills, men ska rita lite till med dom senare. 
Här är min ganska så försenade födelsedagspresent till min syster. Hon ville ha en tavla, så då tyckte jag väl allt att hon skulle kunna få en. Tavlan blev klar förra veckan, men sen skulle jag framställa och få den hemskickad också. I förrgår fick jag hem canvasen, men den var defekt och kände ungefär för att kasta ut den genom fönstret. Var duktig och gjorde inte det, utan mejlade företaget och nöjde mig med att visa Alice tavlan på datan istället.
 
Andra händelser i Elsa Ringvalls liv de senaste två veckorna inkluderar en tur till Valbo med Lukas familj och biokollande med klassisarna. Vi såg The Scorch Trials och jag höll på att skita mig i brallan stup i kvarten, jag var inte beredd på dom läskigheterna som visades.
 
Nu börjar klockan närma sig två och jag ska jobba lite på en av mina 150 skoluppgifter, hare gött allesammans.