Avfärd om ett par timmar

Det är måndag morgon och vet ni vad det innebär? Resan till Kenya påbörjas ikväll. Kl 23.45 ska vi träffas utanför skolan för att tillsammans åka buss till Arlanda. Om jag inte minns fel så är det 6.20 imorrn som planet lyfter. Kan inte fatta att jag ska åka än haha. Juste!! Igår fick vi reda på att vi kommer få en extra dag i Kenya då flyget ombokats. Den dagen ska vi spendera i huvudstaden Nairobi, spännande. 
 
Denna måndag ska jag packa (har inte ens börjat än), gräva runt i familjens garderober för att hitta kläder att ta med mig, förbereda mina gymnasiearbetsintervjuer samt kanske gå på en promenad. Vi tjejer ska ha kläder som inte är åtsittande eller alltför avslöjande. Knän och armbågar ska täckas, och sen ska kläderna vara svala då temperaturen i Kenya ligger på 25-30 grader just nu. Råkar vara så att jag äger ca ett halvt kläderplagg som stämmer in på den beskrivningen. På grund av detta problem ska jag gå på jakt i resterande familjemedlemmars garderober.
 
Ååååh vad jag längtar, hoppas och tror att denna resa kommer bli så himla häftig. Självklart är jag dock redo för att den också kommer bli jobbig då Kenya är ett land som är väldigt annorlunda, plus att vi ska göra studiebesök på barnhem och AIDS-kliniker. Ser inte fram emot att säga hejdå ikväll heller. Eftersom Alice åker när jag är i Kenya får vi säga hejdå ikväll. Kommer inte träffa henne förrän i mars :( Sen kommer jag storböla när jag ska säga hejdå till Lukas då jag är världens blödigaste flickvän och vill vara med honom hela tiden. 
 
Vill ni läsa om min och resten av gruppens resa? Vi kommer blogga på sakenya.blogg.se
mormor

Bästa goa Elsa jag hoppas att du får vara frisk och kan ta vara på det äventyr som väntar. Det blir säkert något att minnas och lära sig av.
Håller tummarna för att det blir en bra en bra resa!
massor av kramar/mormor

Svar: Hittills har allt gått bra!Kram
None None