Stockholm i mitt hjärta

Förlåt för hemskt dålig bloggning på senaste tiden, jag ska försöka bättra på mig! 
Igår var hela klassen på studiebesök i Stockholm. Jag vaknade alldeles för tidigt för min smak, närmare bestämt klockan 5, men kompenserade den förlorade sömnen med en tupplur mot Johannas axel på bussen. Detta resulterade i ett väldigt fint märke över mitt öga som inte försvann på sisådär två timmar. Under dagen i Stockholm gick vi på Östasiatiska museet, turistade i Kungsträdgården, stressshoppade, åt god mat, åt frozen yoghurt, och hälsade på i Riksdagen. Jag hade trott att Östasiatiska skulle bli det roligaste, men det var faktiskt besöket i Riksdagen som jag gillade mest av de två studiebesöken.
Jag hade tittat ut en cardigan och ett par shorts som jag hade tänkt köpa, men tyvärr fanns shortsen inte i storlek och cardiganen hittade jag inte alls. Jag kom alltså hem tomhänt, men det gjorde kanske inte så mycket då jag behöver spara pengar.
 
Nu ska jag dyka in i min hög av plugg igen, hejsvejs!