Sammanfattning av mitt 2014 Jan-Jun

Januari
Firade in det nya året i Buyeo med familjen. Här äter vi soppa direkt efter tolvslaget enligt tradition.
Åkte till Jeju-do i ett par dagar med eommas hagwon och bjöds på fantastiska utsikter och hemskt väder.
Februari
 
Åkte till Filippinerna med mina favoriter. Fick nya vänner, shoppade, badade, åt mat som inte var speciellt god, åkte linbana mellan två berg, svettades, och hade det jättebra.
Gick på min första, och hittills ends, k-pop konsert i Seoul. Inga bilder fick tas, så självklart tog alla en massa bilder.
Mars
 
Åkte till Gangwon-do med utbytesstudenterna och blickade ut över Nordkorea för andra gången samt åkte snowboard för tredje gången i mitt liv.
Alla elever i årskurs två åkte iväg ett par dagar för att bonda och tänka över framtiden. Vi delades in i grupper där vi fick komma en egen produkt som vi sedan skulle marknadsföra genom plancher och reklamfilmer.
Åkte på en resa med alla utbytesstudenter + alla som skulle åka i höst. Under 3 dagar tog vi oss genom större delen av koreahalvön.
April
Jag fick åka med WEE-klassen till Seoulland. Jag sprang runt där som ett barn på julafton och åkte alla karuseller jag såg, allt medan jag var omringad av rosa blommor.
Träffade familjen för första gången på 8 månader. Det var kul och samtidigt konstigt att få visa dom min skola, mina favoritställen, min favoritmat, och min värdfamilj. Kommer aldrig glömma när vi kom till skolan på lunchen, och det blev ramaskri. Önskar att vi hade filmat!
Maj
 
Jag fick åka ner till ett ställe jag inte kommer ihåg vad det heter med familjen. Vi träffade Yu Jins farmor och farfar, åkte trampbil, och kollade på tempel.
Vi hade ett sista möte med alla utbytesstudenter till sammans. Vi tog bilder tillsammans och redigerades sedan tills vi såg riktigt kawaii ut allihopa.
Besökte Namsan Tower en sista gång och kom sedan nästan inte hem till Hannah p.g.a att tunnelbanan slutade gå.
Juni
Förutom att juni bjöd på väldigt varmt väder sa jag även hejdå till min fina klass.
Familjen tog med mig på en tvådagarsresa till Busan. Där kollade vi på många tempel, åt god mat, skjöt fyrverkerier, och åkte till stranden.
Jag gick ut i Seoul x2 och dansade tills jag fick blåsor på fötterna.
Jag lämnade mitt liv i Korea och kom tillbaka till Sverige. Hade rosa hår en kortis också.
 
Första halvåret av 2014 spenderade jag till större delen i Korea. Upplevde sjukt mycket, reste till nya platser, fick nya vänner. Men tycker nog att jag gjort ovanligt mycket för att vara mig det sista halvåret också!